top of page

Yesil Pantalonlu Adamlar

2011

Salondaki flaman sarışın kız sayısını, sahnenin ne kadarını göremediğime bakarak hesaplayabiliyorum. Salonda, neredeyse 2 metreye yakın insanlar, bizdeki gibi 135000te bir olmadığı için, benim gibi normal kısa boylular için konser izlemek, Kuzey Avrupa’da daha zor oluyor.

Önümde bir dopsi, onun önünde de flaman sarışın. Bremen mızıkacıları gibi olduk. Ama tersten. Yani ben en arkadayım. Aralardan görmeye çalıştım işte. Zaten ben nerede dursam önümde uzun durur, gelir durur yani ben uzunu arayıp bulmam. Bir de yanımda koridor oluşur. Yani yanım yol geçen hanı olur hemen. Stephen bunun ben yol verdiğim için olduğunu söylüyor. Ben istemdışı da olsa yol veriyormuşum o yüzden herkes oradan geçmeye başlıyormuş.

Beirut sahneye çıktı, Scenic World ile başladı, Mount Wroclai ile bitirdi. Konser tam olarak bir saat 20 dakika sürdü. Çok uzun değil ama Beirut’un şarkıları ortalamadan kısa olduğundan, herhalde 15 taneden fazla şarkı söylediler. Neler neler söylemediler ki? En sevilenleri, yeni şarkıları, hepsini söylediler. Stüdyo kayıtlarından farklı, ama yine çok güzel. Zack ne kadar genç. Gömleği, pantalonu, French boylardan öğrendiği saç düzeltme hareketi ile bir Amerikalıdan çok bir Parizyen dersin. Yüzündeki hafif hamburger şişliği olmasa, beyaz teninden, kıyafetinden, yaptığı müzikten kendisini bohem Fransız sanmak mümkün. Ama işte küçükken yediği ponçik hamburgerler yüzüne yerleşmiş artık. S.'nin Amerikalılara burger suratlı dediği geldi aklıma. Zack sahnede öyle bir duruyor, öyle bir söylüyor ki, sesinde öyle bir şey var ki, bu genç adamın, bütün bu şarkıları içinden çıkarmış bu yetenekli insanın, pek iyi bir çocuk olduğunu hissediyorum hemen. Sanki Zack, lisede ağladığınızda sizin derdinizi dinleyip akıllıca bir şeyler söyleyen o arkadaşınız gibi. Ya da, iskeleden yürüttüğünüz kayıkla kıyıdan hafif açılıp da bira içip gün batarken hayattan bahsedebileceğiniz bir dost gibi. Bütün bunları, sadece sahnede olduğu için mi düşünüyorum acaba? Belki de o şu anda aşırı terlediği için rahatsız. Veya karnı hafif ağrıyor. Veya boxerının lastiği ters dönmüş göbeğinin alt kısmını sıkıştırıyor olabilir. Belki de tüm bunları hissedemeyecek kadar konsantre olmuştur sahnede olduğu gerçeğine. Belki hala çok heyecanlanıyordur. Belki de akşam karı goturur muyum diye düşünüyordur. Kesin düşünmüyordur, yeni evlenmiş çünkü. Belki karısı da onunla beraber Avrupa turuna gelmiştir. Çıkışta otobüslerini gördük. Öylece şehirden şehre gidiyorlar, otelde falan kalmadan….bütün şarkıcılar böyle mi yoksa bunlar daha çapulcular mı? Oteller, otel odalarında fotograflar, beyaz bornozlu ve portakal sulu anlar için daha yeterince paraları yoktur belki de. Beiruttan önce bir grup vardı. Söyledikleri şarkıların arasındaki sessizlikte çıkıp, Allahın cezası hipsterlar siz buna müzik mi diyosunuz diye bağırasım geldi….Saçmalık işte. Bu arada bu fotograftaki kiyafetlerin aynisi vardi ustelerinde...bir tane mi kiyafetleri var nedir? Yazik...

 En son  
 yazılar
bottom of page